כאן נפרט את התהליך שעובר העץ מבקשת הכריתה ועד שהוא מגיע אליכם כלוח.
כל עץ בוגר מוגן בישראל וכריתתו מצריכה אישור פרטני. האישורים חתומים בידי פקיד יערות אזורי או מקומי. הסיבות לאישור כריתה מגוונות וכוללות בין היתר: עץ חולה או שבור, עץ שמסכן את סביבתו, עץ שמפריע לתוכנית בנייה או סלילת כביש. מבין מיליוני הטונות של העצים שנכרתים בארץ כל שנה, אנו ממיינים ובוחרים את הגזעים המובחרים והמתאימים ביותר. אלו נכנסים לפס הייצור שלנו ויוצאים כעבור מספר שבועות.
תחנה 1- מחסן הגזעים. כאן מקפידים בעיקר על אוורור נאות למניעת הצטברות לחות ובניית עובש. הגזעים ממויינים לפי מין העץ והמקום ממנו הגיע, וכן התאמתו לכיוון הפריסה. בנוסף נזהרים מנחשים.
תחנה 2 – מנסרה. כאן בוחרים את הכיוון והזווית בהם הלהב פוגש את הגזע. לפעמים התוצאה היא לוחות פרוסים לאורך הסיבים, לפעמים טבעות ולפעמים פרוסות סגלגלות (אובאליות). גם העובי משחק תפקיד חשוב בקביעת התוצאה הסופית.
תחנה 3 – תנור. הלוחות נכנסים לתא ממוחשב שבו תנאי הלחץ, החום והלחות מבוקרים 24/7. אנו מתאימים פרופיל ייבוש ייחודי בהתאמה לסוג העץ. לאחר מספר ימים עד שבועות הלוחות יוצאים מהתנור חמים, יבשים וריחניים, בדיוק כמו לחמניות. לעוד מידע מוזמנים למאמר על ייבוש ויובש.
תחנה 4 – מקצוע. כאן מיישרים את לוחות האורך ומקבילים את שתי החזיתות שלהם. בנוסף מחליקים חספוס ופגמי שטח לרמה כמעט סופית.
תחנה 5 – גימור. חלק מהפרוסות עוברות אצלנו שלבי גימור משתנים. ליטוש, עיגול פינות, מילוי חריצים, הספגה בשמן, ציפוי אפוקסי ועוד.
תחנה 6 – שילוח. בעמדת השילוח מלקטים עבורכם את ההזמנות. מוודאים 3 פעמים ששלפנו את הלוח הנכון מהערימה, מצרפים אליו מוצרים משלימים ושולחים לנקודת האיסוף הנבחרת.
תחנה 7 – נקודת איסוף. כל נקודות האיסוף שלנו ממוזגות וכמובן מכילות הרבה קפה. כאן יחכה לכם איש מקצוע שיכול להציע עיבודים נוספים ללוח שלכם, או סתם לתת יד להעמיס אותו לרכב.